Thursday, August 27, 2009

Sebutir permata yang hilang


Mati itu bagaikan kenderaan seseorang mukmin.Mati itu ibarat bahtera dengan gelombang yang ditakuti manusia,namun setiap orang sudah pasti akan mengalaminya,kesihatan seseorang tidak akn menjamin panjang umurnya dan penyakitnya pun tidak ada kuasa untuk memendekkan umurnya.


Tiap hari berita kematian mengejutkan kita,seperti burung-burung beterbangan entah akan hinggap pada siapa...manusia hanya mempunyai nafas yang dapat di hitung,harapan yang panjang dan kehidupan yang terbatas.Maka tidak meragukan lagi bahawa saat kehidupan akan lenyap,hitungan nafas akan habis,dan harapan pun pasti akan lenyap.


Relakan pemergian yang tidak akan kembali...tangisilah dirimu sendiri menghadapi kematian nanti.Setiap golongan suatu hari nanti pasti berpisah di antara mereka kerana mati.Ingatlah wahai sahabat,bahawa perjalanan yang akan kita tempuh sama sebagaimana perjalanan yang telah mereka lalui.


Kita pun akan mendapat giliran,hanya menunggu saat tiba semakin hari semakin dekat...


Sebutir permata yang hilang...

pergi yang takkan kembali lagi...

pergilah wahai sayang...

pergi mengadap Tuanmu...

pemilik segala yang ada dilangit dan dibumi...


Suci :Buat Allahyarhamah Norhanan Mohamed(UTM Skudai)


Duhai sahabatku sayang...Aku cukup berbangga dengan dirimu...Kerna kau salah seorang dari benih-benih mujahid Al-Banna...

"SEJENAK UKHWAH KITA BERSAMA DI PENTAS PERJUANGAN KITA BERSATU..."

0 comments:

Post a Comment